Inicio/Noticias/Una treintena de escuelas de Barcelona comienzan el curso escolar con el programa “Be an Entrepreneur”

Gran interès i demanda a les aules per iniciar els alumnes en el món de l’emprenedoria a través de la posada en escena de projectes socials, tecnològics, culturals o d’altres sectors empresarials creats pels més joves.

Més de 30 escoles de Barcelona i de la seva àrea metropolitana ja han començat el  “Be an Entrepreneur” 2015-2016, programa que va dirigit a estudiants d’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius i, també al món universitari.

Traslladar la idea de creació d’un projecte social, pedàgogic, cultural o tecnològic a les aules és la base d’aquest programa. A part de desenvolupar el projecte, els joves el que fan és descobrir el seu propi potencial, aquelles característiques personals i innates que moltes vegades queden diluïdes.

Des de la vessant d’emprenedoria, els alumnes adquireixen coneixements per crear un projecte: pensar i desenvolupar una idea, dissenyar el pla de comunicació i marketing, el pla de finançament, així com analitzar la viabilitat del projecte.  Però, això no és tot,  perquè més enllà d’un projecte d’empresa els alumnes adquireixen unes capacitats que els hi serviran també en el seu dia a dia.

Durant el programa, els alumnes passen per diferents etapes d’aprenentatge, treballen la creativitat, la reflexió, el saber identificar oportunitats i riscos a través de l’anàlisi de situacions, a presentar i defensar públicament una idea, a treballar en equip, a compartir coneixements… tot això en definitiva,  són aspectes que ajuden en el desenvolupament de la confiança, la motivació i l’autoestima d’un mateix i, per tant, contribueix positivament a que tinguem  una millor societat.

El programa fa servir una de les metodologies més innovadores que existeixen, basada en la teoria del cas pràctic que fan servir les escoles més prestigioses del món. I tot en anglès amb professorat nadiu.

El “Be an Entrepeneur” és un programa creat i impulsat per la Fundació Escola Emprenedors l’any 2007 que compta amb la col.laboració i l’entusiasme d’un equip  d’emprenedors.

Por |2015-10-08T12:46:49+00:00octubre 8th, 2015|Noticias|Sin comentarios

Sobre el Autor: